Tuesday 19 July 2016

Yer lama kan Eisya Rahman bercuti dari menaip, blog pun dah banyak habuk...bersawang, cuci sampai bersin. 

SURIRUMAH BERKERJAYA

Tanpa menulis dan mengetuk papan kekunci di hadapan mata ini, sebenarnya banyak perkataan daripada kata-kata hati menari-nari di laman sosial popular, yep...FACEBOOK la...bila terlintas apa yg nak ditulis terus taip dan upload gambar. Kalau di blog ni mmg tak boleh update melalui hanphone (lagipun hp tak canggih mana pun) terpaksa on komputer dulu. Kesian blog ni ditinggalkan kesepian tanpa kunjungan tuannya.


Sebagai SURIRUMAH BEKERJAYA, hal2 rumahtangga, anak-anak dan 'baby besar' K.Eisya kenalah diberikan keutamaan dulu. Kepada yang bercita-cita nak jadi surirumah tu, jangan ingat mudah jadi surirumah ni...goyang kaki sambil tengok tv...tgk anak2 dan layan suami tersayang. Tetapi harus ingat TANGGUNGJAWAB sebagai 'ibu rumah' bukannya semudah yang disangka tetapi disebaliknya banyak keberkatan dan pahala yg dapat kita kumpul tau. Betapa bertuahnya menjadi wanita kannnnn....


Nanti kita claim di sana ye !!!


MAKEUP ARTIST & BARBIE

Passion is energy, feel the power that comes from focusing on what excites you - Oprah


Sesungguhnya kata-kata itu amatlah betul 100%. Bidang solekan ni, bukan sekadar untuk menambah pendapatan tetapi seni 'menconteng wajah' yang sangat K.Eisya minati sejak dari kecil. Kecil-kecil dulu mmg sukakan Barbie, suka tgk rambutnya yang panjang, makeup yang cantik.


Walaupun sangat obses dengan makeup tetapi kalau keluar rumah, K.Eisya sebenarnya tak suka


Walaupun sangat 'obses' dengan makeup tapi kalau keluar rumah, eisya sebenarnya tak suka pakai makeup yang keterlaluan atau tebal2. Cukup dengan BB Cream, blusher, lipstick dan kalau rajin letak eyeliner ala mata kucinggggg!!!!! meeowww

Macam mana sukanya tengok cantiknya Barbie tu, macam tu la suka nak 'mencantikkan' muka org, tu sebab minat jadi 'makeup artist'. Bagi Eisya, semua perempuan dilahirkan sangat cantik...solekan adalah sebagai penambah keserian wajah malah memberi keyakinan. Tujuan solekan untuk untuk cantik semata-mata sebenarnya, dengan secalit bedak...sedikit layangan pemerah pipi dan sedikit kemerahan pada bibir ...wajah akan nampak lebih segar, sihat dan bermaya. Nak 'natural beauty' sgt jangan la sampai muka nampak pucat lesi dan nampak tua dr usia.

Kalau ada kesempatan In sha Allah, Eisya akan berikan tip2 kecantikkan/solekan dalam blog ni.

No comments:

Post a Comment