Sunday 30 September 2012

ABITO D BELLEZZE COLLECTIONS


Selain minat saya mengenai solekan, saya juga minat menjahit tapi saya tak pandai menjahit...mmmm macam mana tu????

Dari sekolah rendah, saya minat sgt lukis design baju-baju dress dan suka tengok fesyen-fesyen baju yang dilukis oleh Allahyarham Sudirman Hj. Arshad dalam majalah URTV. Oh yer la minat menjahit tapi tak pandai menjahit sebabnya nak fokus pada solekan dulu, so bila dah pandai bolehlah fokus pada minat yang lain pula.

Teringin nak belajar jahit baju kurung lagipun anak perempuan pun dah ada dua org, kain lak banyak yg cantik-cantik. Satu hari, dalam bercita-cita nak belajar jahit baju kurung nampak Yasalma Collections buka bengkel asas menjahit dress. Tanpa berfikir panjang terus jer daftar. Rasa beruntung dapat berguru dengan Salma, seorang designer muslimah yg terkenal ni. Koleksi dress muslimah dia sangat-sangat cantik. Kelas hanya 1 hari, tapi gambar-gambar di bawah adalah hasilnya selepas habis kelas dengan Salma. Dalam seminggu saya siapkan 3 dress, jangan terkejut kalau saya katakan dress ni hanya jahit jelujur...jahit tangan tau sbb saya tak ada mesin jahit lurus. Ini kerana EXCITED punya pasal !!! Walaupun hanya jahit tangan dress yg berwarna blue & purple sudah dibeli selepas dipujuk berkali-kali oleh kawan baik saya. Tapi yang warna Pink ni mmg TIDAK DIJUAL ;-).

Pinky Pinko Butterfly Dress by Eisya Rahman
Material : Lycra Cotton & Italian Silk


Majesty Color of Purple Dress by Eisya Rahman
Material : Lycra & High Quality Satin


Cool of Blue Butterfly Dress by Eisya Rahman
Material : Lycra & Italian Silk

Sebenarnya ada 1 lagi dress yang saya belum uploaddress berwarna hitam yg saya jahit semasa belajar di bengkel menjahit Yasalma Collections. Sebab ianya istimewa kerana berjaya merealisasikan impian saya menjahit dress jadi ada sesuatu yang saya lakukan ke atas dress tersebut...so tunggu ye, siap nanti saya upload pada post yg akan datang.




No comments:

Post a Comment